Liesbeth Kester

Instelling: Universiteit Utrecht

Rollen binnen het project: Projectleider, 1ste promotor bij deelproject 4.1: “Adolescents digital media use and their cognitive development” en 2de promotor bij deelproject 4.3 “Adolescents digital media use and their social  development”.

Onderzoeksgebied: Ik houd mij bezig met online en blended learning in een onderwijscontext en kijk naar de ontwikkeling van kennis en vaardigheden van leerlingen in het primair en secundair onderwijs en studenten in het hoger onderwijs. 

Drijfveren
Kinderen en jongeren die zijn opgegroeid in het digitale tijdperk spenderen vaak een groot deel van hun tijd online. Ik wil graag weten welke impact de activiteiten, die ze online doen, hebben op hun ontwikkeling. Met deze kennis kunnen we dan de kinderen en jongeren en hun ouders, docenten en andere betrokken professionals informeren over veilig en gezond mediagebruik.   

Iets over jezelf?
Mijn academische carrière ben ik begonnen bij de Open Universiteit in Heerlen. Nu werk ik als hoogleraar Onderwijswetenschappen bij de afdeling Educatie van de Universiteit Utrecht en vervul daar de rol van afdelingsvoorzitter. Ik ben wetenschappelijk directeur van ICO, het Interuniversity Centre for Educational Sciences, dat een opleidingsprogramma biedt voor promovendi in de Onderwijswetenschappen.